Nu heel Nederland met zomervakantie is en de eerste vakantietripjes alweer achter de rug zijn, rijst de vraag weer: waarom geldt die 1,5 meter eigenlijk niet in het vliegtuig? Vanwege die ijzersterke luchtvaartlobby of iets heel anders?
Lees meer: 2020-07-20-Waarom KLM en Schiphol een voorkeursbehandeling krijgen
De collumn van BTV-voorzitter Alfred Blokhuizen gaat over de directeur van Twente Airport. Zij ziet "ze vliegen".
Lees meer: 2020-07-18-Elektrische luchtfietserij van Meiltje de Groot / Twente Airport
De geluidshinder en uitstoot van schadelijke stoffen moet omlaag voordat Rotterdam The Hague Airport (RTHA) aan meer vluchten mag gaan denken. Die voorwaarden wil het gemeentebestuur van Rotterdam opgenomen zien in de nieuwe luchtvaartnota 2020-2050.
De luchtvaartnota van minister Cora van Nieuwenhuizen leunt zwaar op technologische vooruitgang. Alle problemen lossen zich volgens de nota vanzelf op met de komst van minder lawaaiige en minder vieze vliegtuigen.
Lees meer: 2020-06-24-Tien jaar oude TU-studie haalt luchtvaartnota onderuit
Dacht hij nu werkelijk elke keer een vliegtuig vol IKEA personeel te kunnen laten vliegen?
Lees meer: 2020-06-22-Directeur vliegveld demonstreert Trumpiaans gebrek aan kennis
Tijdens de Statenvergadering van 22 april is door het Provinciebestuur aan de Provinciale Staten beloofd dat er een uitgebreide nulmeting zou plaatsvinden door middel van extra metingen bij Rotterdam The Hague Airport gericht op de emissies van fijnstof, ultrafijnstof en geluid door vliegverkeer.
Lees meer: 2020-06-18-Uitbreiden onderzoek voor 'nulmeting' RTHA noodzakelijk
KLIK HIER OVER OVERZICHT MEDIABERICHTEN | |
Copyright © BTV-RotterdamAirport 2020 | ![]() |
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport | |
|