In het Masterplan RTHA schetst de luchthaven waar zij de komende 10 jaar met RTHA naar toe wil. RTHA wil op zijn grondgebied 47.000 m2 extra kantoor- en bedrijfsruimte creëren, 400 extra hotelkamers, ruimte voor vergroting van terminal en hangars en vele extra parkeerplaatsen.
In het voorjaar van 2014 heeft de Gemeente Rotterdam bekend gemaakt dat zij een procedure is gestart voor een wijziging van het bestemmingsplan van Rotterdam The Hague Airport (RTHA). Conform de gevolgende procedure mag iedereen aangeven welke punten relevant zijn voor het hiervoor uit te voeren milieu-economisch onderzoek (MER procedure).
In 2014 zijn twee procedures gestart die relevant zijn voor verdere groei van de luchthaven Rotterdam The Hague Airport (RTHA). Naast de uitbreidingsprocedure om meer vliegtuigherrie te mogen maken is ook een procedure gestart voor de wijziging van het bestemmingsplan.
Minister Cora van Nieuwenhuizen Wijbenga (Infrastructuur en Waterstaat) heeft alle (negatieve) kritiek over haar achterhaalde concept luchtvaartnota naast zich neergelegd en vervolgens de definitieve Luchtvaartnota 2020-2050 ingediend. Slechts een enkele cosmetische wijziging is doorgevoerd in het concept. Hiermee spuugt ze op de 2,5 miljoen gedupeerde bewoners.
Lees meer: 2020-11-17-Luchtvaartnota 2020 - 2050 gepresenteerd
Op 7 juli 2020 presenteerde de Vereniging BTV hun zienswijze op het concept Luchtvaartnota van het ministerie Van Infrastructuur en Waterstaat. In samenwerking met de heren Walter Manshanden en Leo Bus werden de diverse 'speerpunten' van de minister kritisch geanalyseerd.
Lees meer: 2020-11-17-Concept Luchtvaartnota nader toegelicht
Ter introductie van het MER-rapport schrijft de commissie o.a." Het ontbreken van duidelijke doelen voor de ontwikkeling van de luchtvaart in de periode na 2020 is volgens de Commissie een van de redenen waarom de besluitvorming over de toekomstige gebruiksmogelijkheden van de verschillende luchthavens stroef verloopt. De nota kiest wel ambities en bestuurlijke uitgangspunten, maar het uitwerken van doelen en maatregelen gebeurt pas in een volgende fase."
Lees meer: 2020-07-27-Commissie MER over het concept Luchtvaartnota
Tegenvaller voor het kabinet: de milieueffecten van zijn luchtvaartnota zijn volgens onafhankelijke adviseurs niet te beoordelen. „Er ligt huiswerk voor de minister.”
Lees meer: 2020-07-27-Vernietigend MER-analyse op Luchtvaartnota
Middels onderstaande brief reageerde de Vereninging BTV-Rotterdam op de Ontwerp Luchtvaartnota (OLV).
Lees meer: 2020-07-07-Zienswijze BTV Ontwerp-Luchtvaartnota 2020-2050
Copyright © BTV-RotterdamAirport 2021 | ![]() |
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport | |
De Vereniging heeft de ANBI-status. |
|