Is dat zo?

Rotterdam The Hague Airport (RTHA) doet tegenstrijdige uitspraken.

Afgelopen jaren is vaak gebleken dat woordvoerders van het vliegveld vaak uitspraken doen die aangepast zijn aan het belang van zijn toehoorders.
Tot deze woordvoerders behoort zeker ook de directeur Ron Louwerse. Dankzij zorgvuldige research van onze adviseurs kunnen tal van onjuiste uitspraken worden 'ontmaskerd.'

Veel gebruikte kreten om de aanwezigheid en uitbreidingsplannen van RTHA te rechtvaardigen zijn vage omschrijvingen "goed voor de werkgelegenheid" en "stillere vliegtuigen". Dit klinkt veelbelovend, maar lees hier wat het in werkelijkheid betekent.

 

TERUG NAAR OVERZICHT

 

RTHA beroept haar bestaansrecht voor een groot deel op de zakelijke functie

Helaas, de grootste klant van het vliegveld (Transavia) erkent dat 10% van de boekingen zakelijke vluchten betreffen. De resterende 90% zijn vakantiegangers. Gezien de populaire bestemming voor Nederlanders vertrekt er met de reiziger ook Nederlandse valuta naar buitenslandse bestemmingen. Het economische belang voor de regio wordt op deze wijze minder. In het jaarverslag weet RTHA het percentage in een diagram nog op te poetsen tot 26%. In dezzelfde grafiek worden vakantietrips 'uit elkaar getrokken' als Stedentrips, Vakantie, Familiebezoek en Overige. Hierdoor wil men de schijn van vakantieluchthaven verminderen.

Type-reiziger-RTHA-2016

Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2021  
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport
De Vereniging heeft de ANBI-status.