Follow The Money

Econoom Manshanden: ‘Het Nederlandse luchtvaartbeleid zou zin hebben in Congo’

Vorige week werd bekend dat Schiphol van het kabinet vanaf 2021 verder mag groeien. Dertig jaar geleden had econoom Walter Manshanden dat besluit begrepen: een groter Schiphol was toen goed voor de economie. Inmiddels vindt Manshanden dat Mainportdenken hopeloos achterhaald.

Lees meer...

Klimaatneutraal vliegen blijft fata morgana

De luchtvaart groeit als kool. Bij ongewijzigd beleid produceren vliegtuigen in 2070 evenveel broeikasgassen als alle andere economische sectoren wereldwijd bij elkaar. TW sprak drie luchtvaartexperts over de vraag: zal klimaatneutraal vliegen ooit mogelijk zijn?

Lees meer...

Min van Infrastructuur en WaterstaatFACT: 7% ZAKELIJKE VLIEGREIZEN

Uit de factsheet blijkt o.a. dat bij slechts 7% van de mensen het reisdoel zakelijk is, dat verreweg de meeste beste toeristisch zijn en dat prijs meestal de bepalende factor is bij de keuze voor de vlucht.

Lees meer...

Vliegbewegingen en handelsverkeer op Nederlandse luchthavens, 1997-2012

Het pdf-bestand Compendium voor de Leefomgeving geeft inzicht in het aantal vliegbewegingen op Nederlandse luchthavens, waaronder Rotterdam The Hague Airport.



Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2019 Twitter bird logo    
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport