Is dat zo?

Rotterdam The Hague Airport (RTHA) doet tegenstrijdige uitspraken.

Afgelopen jaren is vaak gebleken dat woordvoerders van het vliegveld vaak uitspraken doen die aangepast zijn aan het belang van zijn toehoorders.
Tot deze woordvoerders behoort zeker ook de directeur Ron Louwerse. Dankzij zorgvuldige research van onze adviseurs kunnen tal van onjuiste uitspraken worden 'ontmaskerd.'

Veel gebruikte kreten om de aanwezigheid en uitbreidingsplannen van RTHA te rechtvaardigen zijn vage omschrijvingen "goed voor de werkgelegenheid" en "stillere vliegtuigen". Dit klinkt veelbelovend, maar lees hier wat het in werkelijkheid betekent.

 

TERUG NAAR OVERZICHT

 

Stelling: Mensen die last hebben van het vliegveld moeten verhuizen

Deze mening wordt vaak geuit door belanghebbenden, veelal vakantiegangers die incidenteel gebruik maken van het vliegveld.

BTV hierover: Luchthaven RTHA vervoerde tussen 1960 en ca. 2000 maximaal 500.000 passagiers. Daarnaast kende het vrijwel geen nachtverkeer, een leefbare situatie voor omwonenden.

In 2016 waren het 1,7 miljoen passagiers RTHA heeft plannen dit aantal en daarmee ook het aantal vliegbewegingen met nog eens 500% op te voeren. Deze vluchten zouden dan 24 uur per dag én nacht gaan plaats vinden.
In 2019 waren het 2,1 miljoen passagiers
Deze stellingname is hetzelfde, als iemand die tientallen jaren naast een stil landweggetje en nu onverwacht een 6-baans snelweg voor zijn deur krijgt, verwijten dat hij destijds maar niet langs het landweggetje had moeten gaan wonen.

Verder is het fysiek niet meer mogelijk een plaats te zoeken waar géén vliegtuigen overkomen, blijkt uit deze weergave van FlightRadar

De BTV heeft leden uit vele gemeenten die strijden om het vliegverkeer weer naar een leefbare situatie te laten terugkeren. Dan zal het aantal klachten over overlast zienderogen afnemen.

Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2021  
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport
De Vereniging heeft de ANBI-status.