Is dat zo?

Rotterdam The Hague Airport (RTHA) doet tegenstrijdige uitspraken.

Afgelopen jaren is vaak gebleken dat woordvoerders van het vliegveld vaak uitspraken doen die aangepast zijn aan het belang van zijn toehoorders.
Tot deze woordvoerders behoort zeker ook de directeur Ron Louwerse. Dankzij zorgvuldige research van onze adviseurs kunnen tal van onjuiste uitspraken worden 'ontmaskerd.'

Veel gebruikte kreten om de aanwezigheid en uitbreidingsplannen van RTHA te rechtvaardigen zijn vage omschrijvingen "goed voor de werkgelegenheid" en "stillere vliegtuigen". Dit klinkt veelbelovend, maar lees hier wat het in werkelijkheid betekent.

 

TERUG NAAR OVERZICHT

 

WAT BETEKENT EIGEN GELUIDSRUIMTE VOOR HELI'S?

BTV hierover: Dit betekent dat het vliegveld wil niet uitplaatsen maar 2 gescheiden geluidsruimtes wil creëren, waardoor groei mogelijk is. De extra geluidsoverlast die dan ontstaat wordt in dat geval gescheiden, waardoor overlast van heli's niet ten koste gaan van de vluchten van (lijn)toestellen. BTV vindt dat vliegveld overlast gewoon overlast is. Of dat toestel een 'blauw zwaailicht' heeft of niet, het vliegveld is de bron van extra overlast.

Vliegveld Directeur Ron Louwerse in interview Luchtvaartnieuws januari 2018: “Heli's maken 24 procent van alle vliegbewegingen uit. Dat vindt ik niet helemaal correct. Ons voorstel is om de heli hun eigen gebruiksruimte te geven, dan kunnen zij ook hun eigen regels krijgen waarmee hun maatschappelijke functie veel beter is gediend.”

Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2021  
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport
De Vereniging heeft de ANBI-status.