Is dat zo?

Rotterdam The Hague Airport (RTHA) doet tegenstrijdige uitspraken.

Afgelopen jaren is vaak gebleken dat woordvoerders van het vliegveld vaak uitspraken doen die aangepast zijn aan het belang van zijn toehoorders.
Tot deze woordvoerders behoort zeker ook de directeur Ron Louwerse. Dankzij zorgvuldige research van onze adviseurs kunnen tal van onjuiste uitspraken worden 'ontmaskerd.'

Veel gebruikte kreten om de aanwezigheid en uitbreidingsplannen van RTHA te rechtvaardigen zijn vage omschrijvingen "goed voor de werkgelegenheid" en "stillere vliegtuigen". Dit klinkt veelbelovend, maar lees hier wat het in werkelijkheid betekent.

 

TERUG NAAR OVERZICHT

 

Meer vluchten zou volgens de luchthaven betekenen dat er meer geld verdiend wordt in de regio.

RTHA geeft hier over aan dat de gemiddelde besteding per vertrekkende reiziger extreem laag is. Extra werk rond de incheck en goederen afhandeling wordt overal ter wereld verder geautomatiseerd waardoor er hoegenaamd geen personeel meer nodig is.

Bijzonder detail is dat ca. 85% van alle vluchten vanaf Rotterdam naar (zon)vakantielanden gaat. Dat houdt in dat het vliegveld er aan bijdraagt dat Nederlands vakantiegeld naar andere landen wordt weggebracht. De reiziger besteedt op het vliegveld slechts geld aan een kopje koffie en aan de parkeerplaats.

Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2021  
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport
De Vereniging heeft de ANBI-status.