Is dat zo?

Rotterdam The Hague Airport (RTHA) doet tegenstrijdige uitspraken.

Afgelopen jaren is vaak gebleken dat woordvoerders van het vliegveld vaak uitspraken doen die aangepast zijn aan het belang van zijn toehoorders.
Tot deze woordvoerders behoort zeker ook de directeur Ron Louwerse. Dankzij zorgvuldige research van onze adviseurs kunnen tal van onjuiste uitspraken worden 'ontmaskerd.'

Veel gebruikte kreten om de aanwezigheid en uitbreidingsplannen van RTHA te rechtvaardigen zijn vage omschrijvingen "goed voor de werkgelegenheid" en "stillere vliegtuigen". Dit klinkt veelbelovend, maar lees hier wat het in werkelijkheid betekent.

 

TERUG NAAR OVERZICHT

 

Om het economisch belang van RTHA als zakenvliegveld te onderstrepen wil deze uitbreiden met meer zakenvluchten.

BTV hierover: De realiteit is anders. Alle zo geheten tijdslots die vrij komen voor nieuwe bestemmingen worden gevuld met vakantiesteden. Zie onderstaand bericht. (bron: METRO), 7 feb 2017

Meer vakantiebestemmingen RTHA

 

Hoe ontstaat die extra ruimte?

Een belangrijke vraag is, waar die extra 'vliegruimte' vandaan komt. Zeer schrijnend is dat vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen, die vanaf RTHA met een zakelijke bestemming vlogen, zich hebben teruggetrokken. In de meeste vallen bleek het niet rendabel. Begin 2018 waren Londen, Birmingham en Manchester nog als 'zakelijke' bestemming aan te merken, hoewel ook veel stedentrips naar deze stad worden gemaakt. Het vliegveld werft reizigers echter uitsluitend in de recreatieve doelgroep: feesten en zon. Vrijwel alle bestemmingen zijn rond de Middellandse zee gesitueerd.

Bestemmingen-RTHA-2018

Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2021  
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport
De Vereniging heeft de ANBI-status.