Is dat zo?

Rotterdam The Hague Airport (RTHA) doet tegenstrijdige uitspraken.

Afgelopen jaren is vaak gebleken dat woordvoerders van het vliegveld vaak uitspraken doen die aangepast zijn aan het belang van zijn toehoorders.
Tot deze woordvoerders behoort zeker ook de directeur Ron Louwerse. Dankzij zorgvuldige research van onze adviseurs kunnen tal van onjuiste uitspraken worden 'ontmaskerd.'

Veel gebruikte kreten om de aanwezigheid en uitbreidingsplannen van RTHA te rechtvaardigen zijn vage omschrijvingen "goed voor de werkgelegenheid" en "stillere vliegtuigen". Dit klinkt veelbelovend, maar lees hier wat het in werkelijkheid betekent.

 

TERUG NAAR OVERZICHT

 

“Rotterdam The Hague Airport krijgt straks alleen nog maar elektrische vliegtuigen”

Laat u niet in de maling nemen!

Teneinde de groeiambities te promoten en te verdoezelen dat vliegen (samen met scheepvaart) zorgt voor de grootste vervuiling in de transport, worden kreten als deze graag gebruikt. Dit heet ‘greenwashing’. Ja, ieder logisch denkend persoon kan realiseren dat na elektrische auto’s ook de vliegtuigjes experimenteel met elektromotoren worden uitgerust. Deze ontwikkeling staat nog maar in de kinderschoenen meldt het AD op 14 juni 2018.
Tegen de tijd dat er een alternatief is voor de ‘bulderbakken’ van Transavia zijn we minimaal in het jaar 2050 beland, schrijven producenten, die de elektrische vliegmachine graag zien komen. Dat is nu nog 30 (!) jaar vanaf hier, uitgaande dat alles zo voorspoedig gaat als men wil. Tussentijds worden nog veel vliegtuigen aangeschaft (vervangen) en moeten we er op rekenen dat vliegen alleen maar voor méér overlast gaat zorgen.

Elektische luchtbus

Lees ook: Elektrisch vliegen: Meer herrie en een Overbelast luchtruim

Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2021  
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport
De Vereniging heeft de ANBI-status.