Is dat zo?

Rotterdam The Hague Airport (RTHA) doet tegenstrijdige uitspraken.

Afgelopen jaren is vaak gebleken dat woordvoerders van het vliegveld vaak uitspraken doen die aangepast zijn aan het belang van zijn toehoorders.
Tot deze woordvoerders behoort zeker ook de directeur Ron Louwerse. Dankzij zorgvuldige research van onze adviseurs kunnen tal van onjuiste uitspraken worden 'ontmaskerd.'

Veel gebruikte kreten om de aanwezigheid en uitbreidingsplannen van RTHA te rechtvaardigen zijn vage omschrijvingen "goed voor de werkgelegenheid" en "stillere vliegtuigen". Dit klinkt veelbelovend, maar lees hier wat het in werkelijkheid betekent.

 

TERUG NAAR OVERZICHT

 

De reiziger betaalt CO2 compensatie, dus vliegt hij CO2 neutraal

Dit is onzin. Ook bekend als ‘Greenwashing’.
Wat er in de realiteit gebeurt is dat er een afkoop wordt gedaan door in Afrika een energiezuinig kooktoestel uit te delen in gebieden waar amper eten gemaakt kan worden. Of laten koken op biogas. Of in India een windmolen aan leggen.
Ten eerste zijn dat druppels op de gloeiende plaat in vergelijking tot de vernietigende uitstoot van een lijntoestel. Ten tweede hebben wij in het zwaar vervuilde Nederland er totaal niets aan dat er in Afrika een gasbrandertje wordt geleverd. Dus: Greenwashing, het moet de reiziger schuldgevoel ontnemen.
Wil je het positief bekijken, dan kun je stellen: beter iets dan niets. Maar dit is wel héél weinig compensatie.
Bron: https://greenseat.nl/transavia/

CO2 compensatie transavia

Copyright ©  BTV-RotterdamAirport 2021  
Bewoners Tegen Vliegtuigoverlast - BTV-RotterdamAirport
De Vereniging heeft de ANBI-status.